Válasz a hozzászólásra

Die Hard – Drágább, Mint Az Életed (A Good Day to Die Hard)

Igen, az öreg Willis sem a régi! Erre mondják azt, hogy kár volt érte.
Szerintem már a negyedik felvonással is túllőttek a célon, de amit az ötödik Die Hardban megtapasztalunk, az már túlmegy minden határon.
Akció film, perszer, tudom… ám mégis… ez már nem Die Hard.

Gyertek, gyerekek! Willis apó elhozta az új családi filmjét!

Én még abba a korosztályba tartozom, akik számára epikus darab az első két Die Hard mozi, melyben a cinikus John McClane mocskos atléta trikóban, csurom véresen, gyűrött cigivel a szája sarkában veszi fel a harcot a terroristákkal, gengszterekkel, miegymásokkal.
Ez az idol már erősen megkopott. Egyrészt Willis is öregedett, másrészt meg nincs az a mozi, amiről ennyi bőrt lehet lehúzni büntetlenül. Ennek vált áldozatává ez a széria is.
Egyrészt Oroszországba helyezték a sztorit, ami csak egyet jelent. Megcsappant költségvetést.
Ez így is volt, majdnem. A mozin meglátszik a spórolás, ám még így is majdnem száz milliócskát gyilkoltak bele.

Az Ellenséges területtel berobbanó John Moore – azóta nem nagy mozikat hozott össze (A főnix útja, Max Payne, Ómen) kapta meg a staféta botot, hogy csavarjon egyet a McClane-sztorin.
Ez ehhez mérten nem lett túl kacifántos, de érezhető hogy már nem nagyon tudtak mit kiagyalni, ami egyébként ékesen megmutatkozok a címadáson is, ami tradicionálisan szójáték a Die Hard-dal, főleg a honi mozi cím.

A történet szerint gazdagodik a McClane-klán és megismerhetjük a nyugdíjba vonult John fiát, Jack-et, (Jai Courtney) aki amerikai fedett ügynökként dolgozik Oroszországban. Feladata egy politikai fogoly védelme, és persze az ország megmentése, de elég nagy kulimászba keveredik.
Az alma nem esett messzire a fájától, ám a gondoskodó apa, megtudván, hogy a fia bajban van, kapja magát és oda utazik, ahol rögtön a film legelején irdatlan zűrzavart idéz elő némi autósüldözés keretében.
A szülő és a fiú kapcsolata egyáltalán nem felhőtlen.
A fiú orrol az apjára, aki nem fordított rá kellő figyelmet anno. Mindez nem is lenne baj, nem is zavarna, ha nem egy Die Hard-ban látnám.
Valahogy nem fér meg a Die Hard ideál mellett a családi drámázás, a „nyakon váglak, fiam”, a kölcsönös szeretlek elbúgása a tűzharc kellős közepén. E kettő rohadtul nem passzol, inkább röhejes, mint nem.

Az apa-fiú-ruszki tag hármasa együtt menekül az üldözők elől, és mindenkinek egy bizonyos fájl kell és persze az örök adu, az atom, sem maradhatott ki a forgatókönyvből.
Jó nagy kliségyár a mozi, ez kétségtelen, emellett még számos esetben inkább nevetséges, mintsem tökös, kemény. Bár azt is meg kell hagyni, hogy bizonyos esetekben még felvillant a régi Willis, a jó öreg McClane, bár ez még édes kevés.
A film felvezetése, a hosszas autós üldözés egészen kiváló – eltekintve a poénosnak szánt aranyköpésektől – ám a színvonal fokozatosan romlik. Az apa-fia kapcsolat esetlen tárgyalása, a két szereplő ügyetlen összemelegedése és az akciók, egy egész nemzet megmentése, mi több a világ megmentése egész egyszerűen nem fér össze. Rosszul mutat egymás mellett, hatása taszító.
Ez egy Die Hard! Ezt valaki vagy érti – hogy ez alatt mit értek – vagy nem.
Az hót ziher, hogy ez egy méltatlan folytatás, remélem, nem rontják tovább még egy hatodik résszel a szériát, mondjuk a McClane unokával, vagy valami hasonló baromsággal.
Egyébként sajnos rontják, mivel bejelentették a hatodik rúgást a Die Hard sorozat holttestébe, Die Hardest néven. Pedig az Already Dead hitelesebb lenne…
Willisnek már kevesebb akció szerepet kellene vállalnia, valahogy úgy, mint az Expendables-ben, vagy a G. I. Joe- ban.  Szerény véleményem szerint, mint akció film megteszi, de mint Die Hard folytatás szégyenteljes alkotás.

5

Válasz

A mező tartalma nem nyilvános.

További információ a formázási lehetőségekről