Rossz Tanár (Bad Teacher)
Arra számítottam, hogy egy jó kis vígjátékot fogok látni egy bunkó tanárnővel a főszerepben. A bunkó tanárnő stimmel is, ezzel nincs gond, Cameron Diaznak jól áll a szerep. Ellenben maga a film rém gyenge, szánalmasan gyenge.
Kevés jó poén, unszimpatikus karakterek, – bár részben erre épül a mozi – továbbá egy érdektelenné felépített történet.
Pedig a bemutató olyan ígéretes volt
– persze csak a szokásos mintát követték:
Belepakolták a jobb poénokat, amivel megvezették az embereket és kész, végig lehetett nézni egy máskülönben üres és lapos alkotást.
Pedig azt hiszem minden ideális volt egy jó vígjátékhoz. Az egyszerű, görény tanerőre épülő témából sokat ki lehetett volna hozni, de az írók nem erőltették meg magukat. Gene Stupnitsky és Lee Eisenberg – előbbi 3, utóbbi 4 Emmy-díj jelölést tudhat magáénak – az oly kedvelt Office széria írói.
Ami azt jelenthetné, hogy valami halovány gőzük van a humorról, bár a szintén közösen elkövetett Kezdet kezdete már mindjárt más megvilágításba helyezi a dolgokat. Második közös firkált filmjük, ha ez lehetséges, még rosszabb lett. Amíg az ősemberes bohóckodásban volt némi fantázia, addig a Rossz tanárban ennek nyomát sem lehet felfedezni.
Pedig ott volt még a rendező, a Globe-ra jelölt Jake Kasdan, akinek fűződik pár élvezhetőbb alkotás a nevéhez. Például a Narancsvidék vagy A Lankadatlan – A Dewey Cox-sztori.
Mostanában pedig a New Girl-ön ügyködik…
A lehető legkevesebbet bírták kihozni Elizabeth Halsey (Diaz) figurájából, és ez nem a szőke színésznő hibája. Ő ügyesen személyesítette meg a buta, középkorú, pénzorientált, tapló nőszemélyt, aki utálja a munkáját, de magával az élettel sincsen kibékülve. Egyetlen menekülési útvonala van ebből a sivár életből, ha fog magának egy jóképű és pénzes férjet.
Ebből rögtön ki is rajzolódik egy igen sekélyes jellem, és ezzel sikeresen elérték, hogy ne lehessen együtt érezni a főszereplővel.
Halsey gyűlöli a munkahelyét, a diákjait, a munkatársait, nem érdekli semmi, ami nem a pasi fogással kapcsolatos. Ergo kritizálni kezdik tanítási módszereit, és életvitelét is.
Egy darabig vicces a diákjait leégető, beszólogatós tanár néni, aki füvet szív és másnaposan ténfereg a folyosón, de aztán az ember telítődik ezzel – elég gyorsan – és ennél már valami többet várna.
Erre azonban hiába vár, mert a produkció megreked egy szinten és el sem mozdul onnan a vége főcímig. Ekkor felsóhajthatunk, hogy: Csak hogy vége van!
Mert önmagában a karakter sem vinné el a mozit a hátán, ahhoz kellene még valami körítés.
Azt meg is kapjuk, csupán az egész ötlettelen, humortalan és unalmas. A film gyorsan ellaposodik.
Pedig itt van nekünk ez a Halsey, aki bunkó, egyetlen sekélyes cél vezérli, az hogy megszerezze magának az új helyettesítő tanárt, (Justin Timberlake) aki jóképű és pénzes.
Ennyi elég is, senki többet harmadszor.
Mindezt megspékelik még némi iskolai versengéssel az osztályok között, meg Diaz figurájának rivalizálásával a felettébb idegesítő Mókus tanárnővel, (Lucy Punch) meg egy nyomulós, visszafogottan jó fej testnevelés tanárral (Jason Segel), aki a maga módján udvarol a főhősnőnek.
Ha mindezt összeadjuk, akkor sem távolodunk el nagyon a nullától. Mert sajnos ez a helyzet, a Rossz tanár nevéhez híven: Rossz.
Humortalan, ötlettelen és hamar unalmassá válik.
Tizenkettő egy tucat alkotás, amit jobb lett volna kihagyni a életemből.
Új hozzászólás beküldése