A Pap – Háború a Vámpírok Ellen (The Priest)
Jelen alkotás, melynek alapjául egy koreai manga szolgált, egy olyan alternatív idővonalba vezeti el a nézőt, ahol a vámpírok létezése tény és az ellenük folytatott harc folyamatos és keserves. Az előzetes (ami annyi filmnél átvert már) ismét mutatós lett, és úgy voltam vele, hogy a Stewart-Bettany páros, a rohadt gyenge Légió után, kaphat egy második esélyt.
Az mindenkinek jár, vagy élnek vele, vagy nem. Jelen mozi esetében sikerült egy tökéletesen semmitmondó, színtelen, szagtalan alkotást produkálni, de azért a fejlődés észrevehető, a Légióhoz képest…
A lehengerlően gyenge Légió után Scott Charles Stewart ismét egyházi témához nyúlt, hiszen az angyalok után most egy manga sajátos, vallás uralta világát szerette (?) volna életre kelteni a vásznon.
Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, hogy az újdonsült rendező maradhatott volna a kaptafánál, vagyis a spec. effekteknél, a számítógépen dolgozva eddig egészen pofás dolgokhoz köthettük a nevét.
Ezzel szemben második rendezése, mely ugyan jobb, mint az előző, sem lett igazán kiforrott. Egyszerűen sematikus és az akció jelenetektől eltekintve unalmas, felületes mozi lett. A mangát alapul véve is csak a felszínt karcolgatja, rém gyenge a sztori és a színészi játékok, a jellemek…
Na, azok aztán borzalmasak!
A rajzolt háttértörténet, mellyel a film elmeséli az előzményeket tetszetősen lett megoldva.
Kár, hogy már ilyet is számtalanszor láttunk, de ettől függetlenül én mindig tudom értékelni az ilyesmit.
Eszerint a vámpírok mindig is léteztek és harcban álltak az emberi nemmel.
Erre a váltakozó küzdelemre fokozatosan ráment a Föld és a világ egyre inkább emlékeztetett a Siralom Völgyére, mint sem a Kék bolygóra. A vámpírfenyegetés ellenében fellépő Egyház hatalmas metropoliszokba gyűjtötte a túlélőket és szigorú, vallásos szabályok és törvények szellemében irányították életüket, miközben megóvták őket a vérszívóktól is. A harc zajlott, és amikor az emberiség vesztésre állt, az Egyház előállt a szuperfegyverekkel. Ezek lettek a Papok.
Ők olyan nagyhatalmú emberek, akik alárendelik magukat az Egyház szolgálatának, kérdés nélkül teljesítve annak minden parancsát, feladatuk pedig a vámpírok elpusztítása. Ám a háború véget ért, a vámpírok maradékát elzárták és a Papokra többé nem volt szükség. Ám a társadalomba már nem tudtak beilleszkedni, ott számukra nem volt már hely.
Én látom rosszul, vagy ebből sok mindent ki lehetett volna hozni?
Lehetőségek tárháza ez az alaptörténet, de a készítők, úgy ahogy van, kihagyták az összes ziccert.
Annyi mindent bele tehettek volna ebbe a moziba, és ennek ellenére mégis egy borzasztóan üres alkotás kerekedett ki az egészből.
A film jó rövid is mert nincs másfél órás se, ám ezt a keveset is alig tudják kitölteni, bár az akciókra és a látványra különösebb panasz nem lehet. De az egész tartalmatlan…
Az Egyház egyre csak azt szajkózza, hogy a vámpírok eltűntek, amikor megjelenik egy egész falka és magával ragad egy ifjú hölgyet (Lily Collins), aki a rokona a főszereplőnek, vagyis a Papnak (Paul Bettany). A kétségekkel küszködő, kirekesztett férfi úgy dönt, szembeszáll az Egyházzal és Hicks-szel (Cam Gigandet) együtt útra kel, hogy megtalálja a lányt. Az elnyomó Egyház ezt persze nem hagyja annyiban és utánuk küldi a megmaradt Papok egy részét, köztük Maggie Q-val, aki most egy merev Papnő bőrébe bújt.
A sablon mentén maradva, a szálak a Múltban gyökereznek, majd a végkifejlet – ahogy az egész film is – annyira meglepő, hogy tényleg csak megtapsolni lehet.
Ez igen, ezt sikerült összehozni 2011-ben? Ennyire telik?
A film kezdő jeleneténél már lehet tudni, hogy mi lesz a film vége, és a kezdés és befejezés közti idő sem elég jó ahhoz, hogy akár csak említésre méltó legyen ez az alkotás.
A vámpírok inkább a Resident Evil első részében látható szörnyeteget idézik, ami egyáltalán nem gond, de hogy a látvány nem kárpótol a silány szövegkönyvért, az annál is gyengébb színészi játékokért, a tartalmatlan karakterekért és a gyenge történetért, az biztos.
Bettany legutóbbi két akció mozijával kőkeményen mellé lőtt, azt hiszem hanyagolnia kellene Mr. Stewart társaságát, már ami a forgatásokat illeti.
Lényegében az egész film olyan, mint ha csupán bevezető lenne, de még annak is tartalmatlan, pedig a hangulatos, kicsit vadnyugatra emlékeztető világra lehetne építeni.
Az Egyház elnyomása, a Papok figurája, a kirekesztettség érzése, mindebből páratlanul érdekes sci-fi – akció mozit lehetett volna összehozni, de azt hiszem erre nem Stewart a megfelelő ember.
Kiherélte a történetet, a karaktereket és emellé még telepakolta a produkciót túlzóan teátrális, unalmas, már-már röhejesen macsós jelenetekkel, mindezt aláásta még a gyengén kidolgozott szereplőkkel.
Ebben főleg Karl Urban karaktere viszi a prímet, amit csóringernek művelnie kell a filmben...
Sajnos, ez a film nagyon gyenge lett, nem nézhetetlenül rossz, akár azt is mondhatjuk, hogy a rendező fejlődött valamicskét, de ez alkotás akkor sem igazán élvezetes látnivaló.
Nekem tetszett a film, igaz
Nekem tetszett a film, igaz nem ismerem a mangát. Tény, hogy nem egy világmegváltó alkotás, de nagyon érdekes alaptörténet. Nagyszerű táptalaj lehetne egy egészen egyedi hangulatú filmhez.
Most miért kell uszadékos
Most miért kell uszadékos piszadékoskodni gembri nyelvű Hamachi szökevény
És ez nem vicc aki az egyházat támadja az istent támadja meg a ****************** te ******************** csak a mihez tartás végett te ******** !
Kösz az építő jellegű
Kösz az építő jellegű hsz.-t... Ittál valamit?
Ettől rosszab kritikát még
Ettől rosszab kritikát még nem olvastam , nemtudom , hogy te mit csináltál a film alatt , de nagyon nem figyeltél , ez az 1 ik legjobb akciófilm amit én láttam , megelőzi a pengét és még sorolhatnák ide kb 100 akciófilmet ami elbujhatna ez mellett , lehethogy énsem láttam a mangát , de eltudom erről a filmről mondani , hogy 2011 eddigi legnagyobb alkotása.
Hát ez tényleg gyenge alkotás
Hát ez tényleg gyenge alkotás ahoz képest ami lehetett volna.Ha lessz folytatása, akkor remélem valamivel nagyobb költségvetéssel fognak dolgozni, mint ezen, mert szerintem ennek az oka, hogy ilyen rövid, és szintelen lett az egész film.NEm mondom, hogy rossz lenne a film, minden amit tudok róla mondani, hogy nézhető, és némi fantáziát is inspirál.A Vámpírok túl egyszerüek lettek, és leginkább veszett kutyákra hasonlítanak, a papokat sem ártott volna ellátni némivel több fegyverrel,felszereléssel.A kép minősége kifogástalan, de túlságosan rövid.Egyszer mindenképp meg lehet nézni. Az hogy 2011 egyik legjobb alkotása lenne...elfogadom, hogy szerinted az, de így júniusban ilyet mondani, hát nem épp logikus. Na a penge trilógia szintjét meg pláne nem üti, de a folytatásról el tudom képzelni, hogy minden eddigi hasonló filmen túl fog tenni.
Ez nem csak xar film de
Ez nem csak xar film de nevetseges itt bexarok hogy van akinek ez a valaha latott legjobb filmje ahhahahaha csoringer gyerek miket lathatott eddig.....
Új hozzászólás beküldése