Beowulf - Legendák lovagja

A motion capture technika egy gyöngyszeme ez a film, mely egy germán-kelta mitológiai alak történetét eleveníti fel. Pontosabban inkább eltorzítja azt.
De Hollywood az Hollywood marad…
E 2007-es mozi, egy sajátos látványvilágú fantasy.


Kezdésként…
… azzal kezdeném, hogy minek kellett odacsapni a magyar cím mellé, hogy „Legendák lovagja”? Ugyan milyen lovagról beszélünk? Tisztában vagyunk a „lovag” szó jelentésével?
Itt tartunk, de most ezen akadjak le, amikor beszélhetek nektek erről a remek filmről?
A film maga nem kifejezetten izgalmas, még úgy sem, hogy jól elferdítették az eredeti évszázados történetet és telepakolták akció jelenettel. Továbbá megtoldották némi „az atyák bűnei miatt a fiúk lakolnak” drámázással, de az animációs technika miatt kevéssé sikerült ezeket a mély és durva érzelmeket kifejezésre juttatni. Még akkor sem, ha szereplő gárdában olyan színészek is fellelhetők, mint Sir Anthony Hopkins és John Malkovich.
A főszereplőt, Beowulf-ot Ray Winstone kelti életre, míg Angelina Jolie, ki a gonosz szörny, a Grendel édesanyja, csak azért van a filmben, mert teljesen meztelen.
A történet Kr. U. 507-ben játszódik Dániában. Ahol Hrothgar király (Sir Anthony Hopkins) nagy bulit tart. Megy a szórakozás, a piálás, az üvöltözés, a hangoskodás, a kefélés, a zabálás.


De sajnos a királynak elég kellemetlen szomszédja akad, aki érzékeny a csendháborításra.
Kihunynak a fények, jön a Grendel, kezdődik a mészárlás!
A király felhívást intéz, hogy aki megöli a Grendelt, azé lesz a királysága.
Erre érkezik Beowulf a tengeren át. Maga a hős egy abszolút unszimpatikus alak.
Egy egoista, hangoskodó, beképzelt, hencegő, talán még hazug jellem is, aki ellenben remekül fogalmaz és kiválóan társalog.
A germán-kelta mitológiában fellelhető virtuskodást, ivászatot, hepajkodást kissé eltúlozták a készítők, köztük a rendező Robert Zemeckis, és átment az egész bunkóságba és parasztkodásba.


Beowulf elvállalja, hogy megküzd a Grendellel. De seggpucéran! Ez miért kell?
Valaki magyarázza meg nekem… A seggpucér kézitusa közben is van fontosabb!
Hogy van e Grendelnek dákója, avagy sem. Valóban elég kardinális kérdés, de…
Végül a Grendelt elverik, mire az sérülten elmegy anyához nyafogni, majd megboldogul.
Anya bosszút fogad és kivégez egy pár embert. Megközelítőleg ekkor kezdődik el a találgatás, hogy ki lehetett a szörnyeteg apja… Na, ugyan ki?
Beowulf elindul, hogy lerendezze anyut is, de a barlangban lezajlott találkozás nem úgy zajlott le, ahogy várnánk. Jolie előjön a vízből, csillámló aranyszínű bőrrel, meztelenül természetesen, hosszú lófarokba kötött, önálló életet élő hajjal… és tűsarokban!
Először azt hittem rosszul látok! De nem, az tényleg tűsarkú! Nem vagyok otthon a divatban, de szerintem Kr. U. 500-ban nem igen flangáltak ilyen cipőkben…
De a lényeg, az hogy Jolie meggyőzi hősünket, hogy harc helyett kufircoljanak.
Nem is rossz alku...

Beowulf visszatérve hazudik, és azt állítja megölte a Grendel anyját is. Ám a királynál lebukik, az mégis ráhagyja a királyságot. Ezt követően a király öngyilkos lesz.
Na, ezt sem értettem! Egy olyan kultúrában, ahol a harcban történő, méltó ellenfél kezétől való dicső halált keresték, ott önmagunk ellen fordulni…
Itt ugrunk az időben egy keveset és Beowulf-ot, mint idősödő királyt látjuk viszont, aki kissé megkeseredett már. Máris szimpatikusabb a viselkedése.
Ennek ellenére akad még benne kurázsi és erő. Ugyanis kiderül, hogy a Jolie gyermeket fogant tőle, mégpedig egy sárkányt. Elég bizarr nem? Bár Jolie király fétise mellett sem mennék el szó nélkül.
Beowulf megöli a sárkányt, a saját fiát! De hogy? Hát azt érdemes megfigyelni!
Meg azt a parányi szívet, ami egy ekkora hegyomlásnyi testet folyamatosan ellát elegendő oxigén dús vérrel.
Hősünk meghal és a film vége valami borzalom. Nem igazán találták el azt a farkasszemezős jelenetet. Vajon mit szerettek volna azzal jelezni? Jolie kinézte magának a következő királyát?
Rejtély marad, legalábbis előttem.

5

Új hozzászólás beküldése

A mező tartalma nem nyilvános.

További információ a formázási lehetőségekről