100 feet

Horror hétvége van, tehát stílszerűen egy horror filmmel jelentkezek. Ám van még egy egészen különleges tulajdonsága ennek a mozinak. Még pedig az, hogy egy Asylum-film. Lehet, hogy láthatunk egy jó filmet a rossz filmjeiről elhíresült stúdiótól?
Na, azért ennyire nem egyszerű a képlet!

Ide kattintva felvilágosítok mindenkit.

A legutóbbi Asylum-hétvégénk végén azt mondtam, hogy egy darabig hanyagolom e kivételes stúdió remekeit mérgezésre hivatkozva. Történt egyszer, hogy Wouhn kollégával kíváncsiságból felnéztünk az Asylum honlapjára. Csak megnézni milyen produkciókkal rukkoltak elő. Ott láttuk meg ezt a filmet. Megnéztük és nem jelentkeztek a szokásos Asylum-hibák. Elcsodálkoztunk, hogy csináltak volna egy jó filmet?
Mindenkit megnyugtatok nem így van. Egyszerűen ez a cég felel a 100 feet terjesztéséért.
Lehet, hogy inkább disztribútorként kellene üzemelniük, mert akkor az is lehet, hogy egészen jó filmeket sóznának a gyanútlan fogyasztók nyakába.
De hogy haladjunk is, rátérek a témámra, a filmre!


A rendezésért és a történetért Eric Red-et kell elővenni. Ezt csak azért említem, hátha mond valakinek valamit az úriember neve. Persze az sem mellékes, hogy egészen jó kis horrort sikerült összekoordin
álnia.
Kezdésként a főszereplőnke
t, Famke Janssen-t láthatjuk, ahogy egy autóban üldögélve nézelődik. Hamarosan kiderül, hogy a hölgy próbaidős rab, akit a férje meggyilkolásáért ítéltek el.
Éppen rendőrök viszik haza, hogy házi őrízetben tarthassák egy egész évig. Kap egy speciális bokaláncot is, mely jelzést ad a zsaruknak, ha viselője 100 lábnyira (30 méter) távolodna egy a lépcső tetején elhelyezett géptől. Ebből ered a cím is, illetve pár sajátságos mindennapi helyzet.
Hogy viszem ki így a szemetet a ház elé?
Na, és bevásárolni, hogy fogok?

A másik lényeges szereplő a volt férj társa, egy meglehetősen bunkó rendőr nyomozó. A neve Shanks és Bobby Cannavale alakítja, elég felejthető módon.
A film eleje kissé vontatott, nehezen indulnak be az események, főként egy frissen szabadult nő nehézkes újrakezdését mutatja be. Aztán lassan megmutatkozik a házban bujkáló misztikus erő.
Kialvó és újra meggyulladó gyertya (milyen sok fényt képes adni egyetlen gyertya…), lépések hangjai, ráijeszt egy hajléktalan, aki megszokta, hogy üres a ház, poltergeist jelenségek, a lefestett vérnyomok újra feltűnnek és hasonló szokványos horror klisék.
De ettől függetlenül hősnőnk megpróbál ismét rendes életet élni. Annak ellenére, hogy nem hagyhatja el a házat, Shanks folyton körülötte szaglászik, a saját testvére gyűlöli, a mindenszentekkor körbejáró gyerekek sem mernek odamenni hozzá a hírneve miatt.
Szóval kényelmetlen helyzetbe kerül. Flörtölni kezd a boltos sráccal, aki bevásárolni neki. Csóró gyerek nem is tudta, mekkora szarba kanalazott!

Ugyanis a házban a volt férj kísért. E szellem – ötletes megjelenítés (homályos, elmosódott) – rosszul tűri a nem létet és terrorizálni kezdi a feleségét. Mivel korábban is verte, hát ott folytatja ahol abba hagyta. Egyszer csak benéz Shanks és azt veszi észre, hogy Famke szeme alatt egy csinos mokka virít. Erre persze, nagy lelkiismeret furdalásában, elkezd rögtön kombinálni.
Ki van itt? Mit keres itt? A férj igazi gyilkosa?
A volt feleség beszámol különös élményeiről, de a férfi nem hisz neki. Helyette utána olvas a szelleműzéssel kapcsolatos dolgoknak. Elkezdi kidobálni a férje ruháit és egyéb személyes tárgyait, hogy semmi se maradjon a házban, ami itt tarthatja. Megpróbál megszabadulni a jegygyűrűjétől is.
Ez egy egészen jól megkomponált jelenet a konyhamalaccal. Végül a gyűrű ott marad ahol volt
.

Talál egy szép zsák pénzt is a padló alatt, amit korrupt férje rejthetett el még anno.
Ezt egy papnak adja, majd körbesétálja a házat némi meggyújtott, füstölő zsályával.
Erre azonban apuci begurul és helyre rakja anyát. Itt van az egyetlen dolog a filmben, amit baromságnak tartok.
Ez a jegygyűrű esete.
Ha mindent ki kell dobni, ami a férj tulajdona, akkor miért tartogatta a végsőkig a gyűrűt?
Ezen túllépve, megjelenik a boltos srác. Az elkövetkezőkben egy felnőtteknek szóló jelenetsort láthatunk, majd megjön a férj és kérdőre vonja a fiút. Oly módon, hogy szó szerint szétveri.
Ez sem kispályás része filmnek, bár a végtag kifordítós jelenet kicsit mókás.
Famke, a kölyök hulláját elrejteni kényszerül, mert megjön Shanks, hogy házkutatást végezzen.Persze nem talál semmit, de búcsúzáskor – ismét kicsit viccesen – szó szerint a nyakába szakad a plafonnal együtt a boltos gyerek hullája. De nincs idő ezen csodálkozni, mert megjelenik a volt férj is. A végső küzdelemre a pincében kerül sor, miközben a ház kigyullad és nagy erőkkel égni kezd.
A film végén persze megvilágosodunk, hogy a szellem elpusztításának kulcsa a gyűrű.
Ám a szellem szétrobbanása kifejezetten nevetséges. Kár volt érte…


A lényeg a lényeg, a nő megmenti a férje volt társát, amiért az elnézi neki, hogy megszökik. Ennyi.
A film meglepően jó. Igaz, hogy sablonokkal dolgoztak, de mindenképpen az átlagosnál jobbra sikerült, ami ma már teljesítményként könyvelhető el. Szóval nyugodtan meg lehet nézni.
Az igazi meglepetést a végére tartogattam.
A háttérmunkások döntő többsége magyar. Sőt, az elején említett hajléktalant egy magyar színész alakítja, továbbá egy részét a mozinak Pesten forgatták. Kis hazánk gyermekeinek keze ebben is benne van, mint például a Gyilkos tréfában is.
Mert azzal ellentétben, erre akár még büszkék is lehetünk.

5

Új hozzászólás beküldése

A mező tartalma nem nyilvános.

További információ a formázási lehetőségekről